بررسی آسیب‌های زیست محیطی جزایر پالم در تور دبی

آسیب‌های زیست محیطی جزایر پالم در تور دبی


بررسی آسیب‌های زیست محیطی جزایر پالم در تور دبی


همانگونه که در مطالب قبلی به استحضارتان رسید . جزایر پالم دبی یا جزایر نخل دبی یکی از منحصر به فردترین پروژه های معماری و ساخت جزیره مصنوعی در دنیا و در تاریخ بشر تا کنون است. 


جزایر پالم به عنوان یکی از دیدنی های دبی همواره مورد استقبال شرکت کنندگان تور دبی بوده و هست. اما به هر حال دخالت بشر در طبیعت بدون نگرانی و بدون عوارض نیست. در این قسمت می خواهیم درباره آسیب های زیست میحیطی جزایر پالم در این سایت تور دبی صحبت کنیم :


گفته می‌شود ساخت جزایر نخلی دبی آثار واضح و مهمی بر محیط زیست خلیج فارس گذاشته است. فعالان زیست محیطی بر این باورند که چنین تغییرات بزرگی در یک اکوسیستم پایدار آثار مخرب قابل توجهی وارد و حیات وحش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


برای ساخت این جزایر حجم وسیعی از سنگ و خاک از نقاط مختلف بستر خلیج فارس به محل ساخت و ساز آورده می‌شود. این کار از طرفی باعث از بین رفتن حیات گیاهی موجود در محلهای خاک برداری می‌شود از طرف دیگر به دلیل گل آلود شدن وسیع آب باعث خفگی جانوران دریایی شده و تیرگی آب نوری را که به گیاهان دریایی می‌رسد کاهش می‌دهد.

صخره‌های مرجانی و بسترهای صدفی زیر این رسوبات دفن می‌شوند و جاندارانی که از نظر غذایی به این گونه‌ها وابسته‌اند به دلیل کمبود مواد غذایی در معرض خطر قرار می‌گیرند.


ساخت جزایر مصنوعی موجب از بین رفتن آبسنگ‌های مرجانی نیز می‌شود. این در حالی است که امارات و دوبی بزرگ‌ترین سواحل آبسنگ‌های مرجانی را دارا هستند که بر اثر ساخت جزایر مصنوعی، این آبسنگ‌ها کاملاً از بین رفته‌اند.

مرجان‌ها خاصیت فیلتر کردن آب را دارند بنا بر این وقتی چنین ساحل بزرگ مرجانی از بین می‌رود، روند فیلتر کردن آب هم کاهش یافته و به تدریج از بین می‌رود و دوره ماندگاری آلودگی در آب‌های خلیج فارس بالا می‌رود.

منبع: ویکی پدیا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.