تور دبی دیدنی های دبی و برج خلیفه

 تور دبی-دیدنی های دبی


در پستهای قبلی درباره تور دبی و دیدنی های دبی صحبت کردیم . تا اینکه رسیدیم به دیدنی منحصر به فرد دبی یعنی برج خلیفه . چند نکته از این برج دبی که فعلا بلندترین برج جهان است (چونکه خبر رسیده است که عربستان می خواهد روی دست اماراتی ها بلند شود) نوشتیم و حالا ادامه این نکات از برج خلیفه :


در تور دبی می توانید نمازتان را در مرتفع ترین مسجد جهان که در برج خلیفه دبی قرار دارد بخوانید. در طبقه 158 این برج مسجد برج خلیفه ساخته شده که در حال حاضر به طور حتم مرتفع ترین مسجد دنیا می باشد.


از نکات دیگر جالب برج خلیفه دبی شکستن رکورد آسمانخراش تایپه ۱۰۱ با ۵۰۹ متر بلندی در کشور تایوان می باشد که قبل از برج دوبی بلندترین آسمانخراش دنیا بود.



برج خلیفه دبی بلندترین سازه ساخته شده انسان است که بدون نیاز به کابل های نگه دارنده ساخته شده و پیش از این رکورد آن در دست برج سی ان (CN) با ۵۵۳ متر ارتفاع در شهر تورنتوی کشور کانادا بوده است.

 برج خلیفه دبی با ۱۶۳ طبقه دارای بیشترین طبقه قابل استفاده است که همه مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر واحدهای  این برج چشم اندازی به سمت خلیج فارس دارند. قبل از این برج ویلیس در شهر شیکاگو آمریکا با ۱۰۸ طبقه قابل استفاده رکورد دار بوده است.

برج خلیفه دبی دارای یکی از بزرگ ترین تراس های جهان است که برای تماشای مناظر بیرون استفاده می شود که به این بالکن، سکوی تماشا نیز گفته می شود . سکوی تماشای برج خلیفه دبی در طبقه ۱۲۴ قرار دارد. در زمانی که در تور دبی هستید از این بالکن غافل نشوید!


برج خلیفه دبی سریع ترین آسانسورهای جهان را دارد که با سرعتی معادل ۶۴ کیلومتر بر ساعت بیشترین مسافت را نیز طی می کند. این برج دیدنی های دبی را با هیجان نیز همراه می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.