تور دبی و معرفی برج خلیفه دبی-برج دبی


 برج خلیفه دبی


در مطالب قبلی گفتیم که وقتی که به تور دبی می روی باید منتظر دیدن در آمیختن تکنولوژی با تخیل باشی . یعنی آنقدر در تور دبی شما سازه های مدرن و شگفتی آور می بینی که باورت نمی شود اینجا تا چند دهه پیش بیابانی سخت و ساکت بوده است.


یکی از دیدنی های دبی که شاید مهمترین جاذبه دبی باشد. برج خلیفه دبی یا برج الخلیفه دبی میباشد. که مانند نیزه ای به آسمان حمله می کند.


برج خلیفه دبی بلندترین آسمانخراش و مرتفع ترین سازه بشری می باشد که تا کنون ساخته شده است.با ارتفاعی برابر 829/49 متر بلندی. برجی که از سراسر دنیا توریست ها و گردشگران به دیدنش خوش و خرم می شوند.


برج خلیفه دبی که به برج دبی هم شهرت دارد. در خیابان شیخ زاید دبی معروفترین خیابان و بزرگراه دبی ساخته شده است. این بلندترین سازه دنیا در دیماه 1388 شمسی به بهره برداری رسید.



شروع ساخت برج خلیفه دبی مصادف با 21 سپتامبر 2004 میلادی بود و پایان ساخت این برج در یکم اکتبر 2009 میلادی به ثبت رسیده است. که خود این مدت زمان نیز جالب است.


تعدادی از بهترین متخصصان معماری دنیا مانند اسکیدمور، اوینگز و مریل شیکاگو به عنوان تیم طراحی، آدریان اسمیت در سمت معمار ارشد و بیل بیکریه مهندس ارشد طراحی کار طراحی و ساخت این برج عظیم را به عهده داشتند.


برج خلیفه دبی دراصل آسمانخراشی با سه هدف مسکونی ، تجاری و تفریحی می باشد. این برج 163 طبقه ، حداقل 1000 واحد مسکونی ،4 استخر شنا و کتابخانه ویژه ساکنان این برج دارد.

باید متذکر شد گفتنی درباره این برج عظیم بسیار زیاد است که در پست های آینده این کار را تا حدوی انجام می دهیم. خوب تا حال فکر کنم که مشخص شد برج دبی چرا باید رفت !

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.