تور دبی و امارات -موزه ام الشیف مجلس دبی

تور دبی-موزه ام الشیف مجلس دبی-Umm Al sheif Museum Dubai



قبل از اینکه با تور دبی مسافرت کنید . مسلما شناخت مکانهای دیدنی دبی قبل از سفر می تواند کمک کند تا برای مدت زمانی که در دبی به سر می بریم برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.


یکی از دیدنی های دبی که خوب است در دبی از آن دیدن کنیم موزه ام الشیف مجلس دبی می باشد. این موزه در منطقه جمیرا و در ناحیه ساحلی بنا شده است. 


موزه ام الشیف مجلس دبی در سال 1955 میلادی ساخته شده است و در اصل این مکان استراحتگاه تابستانی شیخ راشد ابن سعید آل مکتوم بوده است.


 نام دیگر این موزه ، مجلس غریفه دبی می باشد که سالهاست این بنا به عنوان یک جاذبه توریستی و گردشگری دوبی مطرح است.


موزه ام الشیف مجلس دبی بخاطر چشم اندازهای زیبایی که نخلستان های اطرافش ایجاد کرده است و همچنین سیستم آبیاری سنتی آن مشهور است.


موزه ام الشیف مجلس دبی به صورت یک ساختمان ساده در دو طبقه می باشد. که از گچ، سنگ و مرجان با در و پنجره‌هایی از جنس چوب ساج ساخته شده است .


این بنا بصورت یک ایوان یا رواق در طبقه اول می‌باشد. در طبقه دوم، مجلس آن قرار دارد که با فرش‌ها، بالش‌ها، چراغ‌های توری، تفنگ و قوری‌های قهوه عربی تزئین شده است.


نکته جالب دیگر این است که تراس پشت بام موزه ام الشیف مجلس دبی به دریا مشرف  بوده ، و برای خواب شبانه یا استراحت کاربرد داشته است . ورودیه این موزه یک درهم میباشد . تور دبی را بخاطر بسپارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.