اطلاعات عمومی از دبی-مساحت دبی چقدر است ؟

مساحت دبی


صحبت از اندازه و مساحت دبی آدم را یاد ضرب المثل فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه ! می اندازد . اخه تا وقتی که با تور دبی به این شهر کوچک پر آوازه نرفته ای خیال می کنی که دبی خیلی بزرگه !


امارت دبی مساحتی برابر با 3885 کیلومتر مربع دارد. که بعد از ابوظبی دومین امارت کشور امارات متحده عربی می شود. البته امارت دبی نه شهر دبی چرا که شهر دبی بازهم از این مساحت کوچکتر است.


شهر دبی مرکز امارت دبی است. که در کنار یک قسمتی از ساحل است که آب دریا مقداری به درون خشکی نفوذ کرده است که به آن خور دبی اطلاق می شود قرار گرفته است.


شهر دبی در حال حاضر از سمت جنوب غربی در امتداد ساحل و به جهتی که ابوظبی قرار دارد در حال گسترش یافتن است. خور دبی که شهر دبی در کنار آن قرار گرفته است 15 کیلومتر طول و فقط 500 متر عرض دارد .


جالب است که بدانید. دوبی ها از یک تونل زیبای زیرآبی در خور زده اند که دو طرف خور را به هم متصل می کند.



به دو طرف خور بخش شمالی خور را "دیره"و بخش جنوبی خور را "بردبی" می گویند.مناطق اُودمتا، ستوا، کرامه، جُمیرا و اُم سقیم در قسمت بردبی قرار گرفته اند .



اما یکی از پرآوازه ترین مناطق شهر دبی منطقه جبل علی نام دارد که در جنوبی ترین قسمت شهر دبی می باشد. و در مسیر جاده ابوظبی قرار گرفته است .


به جاده ابوظبی - جبل علی جاده شیخ زاید می گویند که یک بزرگراه هشت بانده بسیار قشنگ می باشد که وقتی در آن در حرکت هستید مجموعه بسیار بزرگی از آسمان خراش ها و سازهای بسیار مدرن و قشنگ را می بینید که شاید در کمتر جای دنیا نمونه های آنها پیدا شود. و تور دبی بدون عبور از این بزرگراه کامل نمی شود.


در بخش دیره شهر دبی نیز منطقه القرهود قرار گرفته است که به فرودگاه دبی بسیار نزدیک است. و در کنار آنهم منطقه تازه توسعه یافته مدریف خود نمایی می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.