مسجد الشیخ زاید بن سلطان آل نهیان

مسجد الشیخ زاید

اگر به امارات عربی متحده سفر کردید خوب است که یکی از عظیم ترین مساجد جهان نیز بازدید کنید. این مسجد ویژگی های خاص خودش را دارد و تبدیل به یکی از مکان های دیدنی امارات شده است.


مسجد الشیخ زاید بن سلطان آل نهیان مسجدی در  کشور امارات در شهر ابوظبی است. این مسجد بعد از   مسجد الحرام و مسجد النبی  بزرگ ترین در جهان است و یکی از نقاط جذاب ابوظبی به شمار می‌آید.


بنیان‌گذار و رئیس کشور امارات  شیخ زاید در همین مسجد دفن شده‌است.این مسجد در منطقه‌ای بزرگ میان دو پل «مصفح» و «مقطع» در مدخل جزیرهٔ أبوظبی قرار دارد. 



مسجد الشیخ زاید بن سلطان آل نهیان


اگرچه ورود به مسجد برای نامسلمانان در امارات ممنوع است ولی این مسجد برای امکان بازدید گردشگران یک استثنا است.روزانه ده‌ها زن غربی از مسجد شیخ زاید آل نهیان ابوظبی به عنوان سومین مسجد بزرگ پس از حرمین شریفین، بازدید می‌کنند که با توجه به اینکه این مسجد به روی غیرمسلمانان باز است، آنها هم به احترام مکان معنوی مسلمانان با پوششهای اسلامی یعنی یک عبای بلند مشکی و پوشش سر وارد این مسجد می‌شوند.


قبه‌ها و مناره‌های مسجد

طبق بررسی‌های صورت گرفته از سوی سازمان کنفرانس اسلامی از مرکز ابحاث تاریخ و فنون (قبه) أصلی (رئیسی) مسجد شیخ زاید، بزرگترین و نخستین (قبه) در جهان است با ارتفاع (۸۳) متر، و قطر داخلی آن (۸ر۳۲) متر می‌باشد، و از لحاظ مساحت نیز مسجد شیخ زاید بعد از حرمین شریفین سومین مسجد جهان محسوب می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.