دبی اسپورت سیتی دبی قسمت دوم

دبی اسپورت سیتی


در پست قبلی درباره دبی اسپورت سیتی کمی صحبت کردیم و در این پست قسمت دوم مبحث رو برایتان بازگو می کنیم :
شهر ورزشی دبی یا دبی اسپورت سیتی ، در کنار بزرگراه امارات در جنوب جمیرا ویلاج قرار دارد . این شهر دارای طرح بسیار زیبایی می باشد و امکانات لازم برای تمامی ورزشها در بالاترین سطح ممکن ، پیش بینی شده است و مرکز جهانی بسیاری از رشته های ورزشی در آینده ای نه چندان دور خواهد بود.


در کنار تاسیسات ورزشی و استادیوم های پیش بینی شده در شهر ورزشی دبی ، امکانات اقامتی بسیار زیادی  نیز در نظر گرفته شده است. برج جرمن اسپورتس 2 در غرب دبی اسپورت سیتی قرار گرفته است. و مشرف به زمین بازی گلف می باشد.


دبی اسپورت سیتی دبی قسمت دوم


قسمتهای مختلف دبی اسپورت سیتی :

1) استادیوم ها (ورزشگاه ها یا مجتمع های ورزشی):


دبی اسپورت سیتی دارای 4 استادیوم پیشرفته و مجهز به آخرین فناوریها خواهد بود که قادر به برگزاری مسابقات مهم بین المللی هستند: الف) استادیوم اختصاصی کریکت، ب) استادیوم چند منظوره سرباز برای ورزش هایی همچون فوتبال و راگبی، ج) استادیوم چند منظوره سرپوشیده برای ورزش هایی همچون بسکتبال و والیبال، د) ورزشگاه اختصاصی هاکی.

2) آکادمی های ورزشی (مدارس حرفه ای ورزش):


این آکادمی ها برای پرورش قهرمانان ورزشی و تبدیل جوانان مستعد به قهرمانان جهانی احداث می شود. از جمله انها میتوان به مدارس فوتبال منچستر یونایتد، مدرسه گلف بوش هارمون، آکادمی تنیس دیوید لوید و آکادمی بین المللی کریکت اشاره کرد که هر کدام در رشته خود بهترین هستند.

3) زمین گلف:


این زمین بزرگ با کمک ستاره گلف جهان - ارنی الس، و با همکاری موسسه نیکولاس دزاین طراحی شده و اجرا خواهد شد. در اطراف این زمین، برج های مسکونی و ویلاها قرار گرفته اند.

4) امکانات و تاسیات سایر ورزش ها :

5) مناطق مسکونی و هتل ها :

6) مناطق تجاری و خدماتی، بهداشتی-درمانی و آموزشی :


موقعیت دبی اسپورت سیتی :

شهر ورزشی دبی یا دوبی در جنوب جمیرا ویلاج (بخش مثلثی) و در کنار بزرگراه امارات قرار گرفته است. این محل در محدوده سرزمین عجایب دبی یا همان دبی لند (Dubai Land) واقع شده و بزرگراه امارات که همه امیر نشینهای شمالی را به یکدیگر وصل میکند از کنار آن میگذرد و امکان دسترسی آسان به سایر مناطق شهر را فراهم می نماید. فاصله شهر ورزشی دبی از فرودگاه دبی، 20 دقیقه، از اینترنت سیتی و دبی مارینا، 10 دقیقه و از بندر جبل علی، 10 کیلومتر است.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.