ام‌القیوین از مناطق شیخ‌نشین دبی

ام‌القیوین

Umm al-Quwain

مسلما کسی که به یک کشور دیگر می خواهد مسافرت کند هر چه بیشتر با فرهنگ ، جغرافیا و سایر مطالب مربوط به آن کشور آشنا باشد بهتر و با دیدی باز تر می تواند از آن کشور برای زندگی خودش تجربه ای با پشتوانه علم همراه سازد.

 به همین منظور نیز ما به معرفی ام‌القیوین می پردازیم :

ام‌القیوین یکی دیگر از مناطق شیخ‌نشین دبی که در کنار امیرنشینهای هفت‌گانهٔ امارات متحده عربی است. ام‌القیوین در ساحل خلیج فارس واقع می‌باشد بطول ۲۴ کیلومتر، از مغرب امارت عجمان و از سمت مشرق به امارت رأس الخیمه محدود می‌گردد. اما عرض خاک ام القیوین در داخل صحرا تا حدود ۳۲ کیلومتر است. مساحت کلی امارت ام القیوین ۷۷۷ کیلومتر مربع می‌باشد.

ام‌القیوین از مناطق شیخ‌نشین دبی


شیخ مجید المعلی، سردودمان خاندان امیران المعلی از قبیله العالی در سال ۱۷۷۲ شیخ‌نشین ام‌القیوین را بنیاد نهاد.حاکم امارت ام القیوین شیخ سعود بن راشد بن أحمد المعلا ویکی از اعضاء هفت‌گانه مجلس ملی اتحادی هستند.چند مناطق آباد از توابع امارت ام القیوین است که عبارت‌اند از: فلج المعلا در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر ام القیوین واقع شده‌است، و جزیره السینیة در یک کیلومتری شمال شرقی ام القیوین قرار دارد، مساحت این جزیره ۹۰ کیلومتر مربه می‌باشد.

ام‌القیوین از مناطق شیخ‌نشین دبی



با توجه به آمار سال ۲۰۰۰ میلادی جمعیت ام القیوین ۶۲ هزار نفر پیش بینی شده‌است. آب زیر زمینی ام القیوین شور است بنا براین آب آشامدنی در گذشته از شارجه تأمین می‌شده‌است، اما حالا مدت چند سال است که از فلج المعلا به وسیله لوله کشی آب به‌ام القیوین رسانده‌اند.

موقعیت جغرافیایی ام‌القیوین از مناطق شیخ‌نشین دبی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.