سفرنامه تور دبی

در این پست نیز برای شما سفرنامه تور دبی در نظر گرفته ایم و جالب تر این که ما همیشه به هموطنان خود می گوییم که در انتخاب شرکت مسافرتی که تور دبی را برگزار می کند دقت کنند ! بسیاری از آژانس های مسافرتی هستند که متاسفانه برای هموطنان ما که به ایشان اعتماد کرده اند و تور دبی را از آنها گرفته اند ارزش قائل نمی شوند و هموطنان ما را دچار برخی از مشکلات می کنند.

در سفرنامه دبی که در زیر مطالعه می کنید به طور بسیار ضمنی به مشکلاتی که عدم انتخاب تور دبی مطمئن و با کیفیت ایجاد می کند اشاراتی دارد.

دوستان گرامی امروز سراغ سفرنامه ای دیگر از دوبی می رویم به نوشته سرکار خانم شکوفه شفیعی :

سفر دوبی

با کلی بلایی که آژانس هواپیمایی سرمون آورد بالاخره ساعت ۱۱ روز چهارشنبه بلیط هامون رو گرفتیم و فقط تا ساعت ۱۲ ظهر وقت داشتیم که ارز بگیریم. البته این به شرطی بود که بخوایم از بانک ارز بگیریم. ۴-۵ تا بانک رفتیم اما هیچ کدوم ارز نداشتن یا به مشتری های خودشون میدادن یا میگفتن ۷ صبح همون روز باید ثبت نام میکردین تا بهتون بدیم. اونم فقط به ۳۰ نفر در هر روز. خلاصه که در نهایت از صرافی ارز مسافرتی گرفتیم و نکته ی جالب این که علاوه بر این که محدودیت زمانی نداشتن ارزون تر از بانک هم بود قیمتشون. صرافی ۱۰۵۰ حساب میکرد اما بانک ۱۰۵۴. شاید به دلیل کارمزد. به هر مسافر هم ۲۰۰۰ دلار میدادن با بلیط و پاسپورت و کارت ملی و عوارض خروج و کپی همه شون. شانس هم که نداریم! تا روز سه شنبه بانک های خصوصی ۳۰۰۰ تا به هر مسافر میدادن اما انگار از صبح چهارشنبه بانک مرکزی بخشنامه کرده بود که هر مسافر فقط میتونه ۲۰۰۰ تا ارز بگیره.

با وجود تمام دوندگی ها و حرص خوردن ها چهارشنبه روز بسیار خوبی بود. بعد از این که ارزها رو گرفتیم ۳۰۰ تاشو ۱۱۱۵ تومن فروختیم تا دوربین بخریم. قیمت فروش شون ۱۱۲۰ بود در روز چهارشنبه. امروز قیمت دلار ۱۱۵۰ تومنه. ۳۰۰ درهم هم گرفتیم که برای پول تاکسی و نیازهای خرده ریز درهم داشته باشیم. میخواستیم دلارهامون رو عوض کنیم و درهم بگیریم اما صرافی مون که آشنا بود و همیشه با اون کار میکنیم گفت که به نفعمونه همون جا عوض کنیم. اگه ایران عوض کنیم باید درهم رو گرون تر بخریم. امارات هر ۱ دلار ۳.۶۶ درهمه اما اینجا کم تر بهتون میدن. حرفشو گوش کردیم و رفتیم نهار خوردیمو بعد رفتیم تا مدلهای دوربین های عکاسی رو ببینیم. بعد رفتیم خود نمایندگی مرکزی کانن و دوربینمونو خریدیم .

شب هم صرف بستن چمدون شد و ساعت ۵ از خواب بیدار شدیم و ۵/۵ رفتیم فرودگاه. پروازمون ۸ صبح بود با ایران ایر. تا ماشین رو بگذاریم توی پارکینگ و بریم داخل فرودگاه ۷ شد. گفتند که پرواز پر شده و صندلی خالی ندارند!!! ما هم شاکی که آقا ما بلیط داریم. خیلی ریلکس گفتند با اولین پرواز بعدی میفرستیمتون!!! پرواز بعدی ۶ صبح جمعه بود و ما بعدازظهر پنج شنبه ارائه ی مقاله مون بود. بالاخره جا باز کردند و سوار شدیم. با این که با ایران ایر پریدیم اما کیفیت سرویس و صبحونه شون افتضاح بود. ساعت ۱۰ به وقت ایران رسیدیم فرودگاه بین المللی دوبی. بر خلاف توصیفاتی که می کردند و می گفتند که با ایرانی ها خیلی بدرفتاری می کنند اصلا اینطور نبود و خیلی راحت ویزا رو نگاه کردند و اسکن چشم کردند و ویزا رو مهر زدند و حتی برامون آرزوی اقامت خوب در دوبی کردند.

چمدون هامون رو تحویل گرفتیم و ترانسفر هتل رو پیدا کردیم. هتل ۴ ستاره لوتوس در خیابون رقه.

هتل جای خوبی بود و دسترسی خوبی هم به همه جا داشت. این هم منظره ی خیابان های اطراف از اتاق هتل:

.تور دبی

تور دبی

هزینه ی تورمون ۴۵۶ تومن شد برای ۴ روز و ۳ شب با پرواز ایران ایر. اما واقعا راضی ام. ساعت ۹ صبح پرواز تابان هم بود که ۱۰۰ تومن کمتر میشد هزینه ی تور اما هواپیما خراب شده بود و ملت ۱۲ شب رسیده بودند دوبی و چون اون ساعت ترانسفر وجود نداشت سرگردون شده بودن توی فرودگاه. پرواز ما به موقع پرید و همه چیز طبق برنامه پیش رفت. هتل لوتوس هتل نسبتا خوبی بود و واقعا همونی بود که عکس هاش رو روی سایت شون گذاشتن. تمیز بود و هرچی که میخواستی با نهایت خوش رفتاری و لبخند بهت میدادن. پرسنل خوبی داشت و غذاش هم نسبتا خوب بود اما عالی نبود. پرسنل هتل واقعا به نیازها و خواسته های مهمون هاشون توجه میکردن و واقعا کمک کننده بودن.

بعد از خوردن نهار از لیدر تور پرسیدیم که چطور بریم هتل کنفرانس. ایستگاه متروی الاتحاد نزدیک هتل بود و کلی از جاهایی که میخاستیم بریم رو با اون رفتیم و هیچ نیازی به تاکسی پیدا نکردیم. این هم یکی از مزیت های بزرگ هتل بود. بعد از ظهر ارائه ی مقاله بود و تموم که شد با مترو رفتیم سیتی سنتر. اما فقط تماشا کردیمو چیزی نخریدیم. ساعت نزدیک ۱۲ شب بود که برگشتیم سمت هتل. شعبه های مک دونالد و پیتزا هات و کی اف سی و استار باکس و بسکین رابینز و کلی چیزای دیگه دقیقا روبروی هتله و ما تصمیم گرفتیم  که برای شام بریم پیتزا هات و بعد بریم بسکین رابینز یا استار باکس. اما این قدر پیتزاشون بزرگ بود که اضافه هم اومد! شب هتل دیسکوی روسی داشت که نرفتیم و نکته ی خوبش این بود که صدای دیسکو توی طبقات نمیومد و مزاحم مسافرها نمیشد.

تور دبی - سفرنامه دبی

صبح جمعه بعد از صبحونه رفتیم استخر هتل روی پشت بوم. استفاده از استخر و سونا و جکوزی و سالن بدنسازی کلا مجانی بود. مرکز خرید الغریر هم روبروی هتله که سر ظهر یه سری به اون جا زدیم و چیزمیزهاشو تماشا کردیم. تو این سفر قصدمون واقعا تفریح کردن بود نه خرید کردن برای همین هم با این که کلی پول همراه خودمون برده بودیم هیچی نمیخواستیم بخریم. بعد از ظهر با تور رفتیم سافاری یا در واقع همون تور صحرا. هزینه اش ۱۵۰ درهم بود. با لکسوس رفتیم تا لب صحرا بعد با لندکروز روی شن ها رانندگی مثلا ترسناک میکردن تا برسیم به کمپ.

وقتی رسیدیم کمپ اولش رفتیم شترسواری . بعد رفتیم چایی خوردیم. یه گوشه ی کمپ یه خانومی بود که طرح حنا میکشید. ما هم رفتیم ذوق زده طرح حنا کشیدیم. یه کم منتظر موندیم و بعد برنامه های رقص عربی و رقص آتیش اجرا شد.

عصرونه هم ساندویچ دادن و نوشابه و آب اگه میخاستی. شام هم باربیکیو بود که بد نبود. با این که باید صف میکشیدی تا شامتو بدن اما صفش زود جلو میرفت. بعد از شام هم رقص مصری بود.

تور دبی
برنامه که تموم شد باز با لندکروز برگشتیم لب صحرا و با لکسوس قرار بود بریم هتل که راننده مون لطف کرد و ما رو رسوند تا دی تو دی. دی تو دی هم خیلی نزدیک هتل بود و پیاده برگشتیم. از دی تو دی توپ بدمینتون خریدیم و برگشتیم سمت هتل و دیدیم بسکین رابینز هم ایده ی خوبیه. منم که عاشق شکلات تلخ و پرتقال و آلبالو.

یکی بهمون گفته بود بازار کرامه جای خوبیه و اشتباه کردیم و صبح شنبه رفتیم اون جا. البته با مترو باز هم. برگشتیم هتل و نهار خوردیم و رفتیم هتل کنفرانس تا با کنفرانس بریم تور شهر و تور کروز. ۷۵ دلار بود هزینه اش. تور شهر جاهای دیدنی شهر بود از جمله کاخ شیوخ و دوبی جدید و مارینا و برج عرب و برج خلیفه و هتل پالاس و هتل آتلانتیس و موزه ی دوبی و ساحل و بازار و بازار طلا و کلی جای دیگه و تور کروز هم کشتی سواری Description: http://www.millan.net/minimations/smileys/loveboat.gif و صرف شام توی کشتی و در نهایت برنامه ی شعبده بازی بود . شب که برگشتیم هتل کلی خسته شده بودیم Description: Night.

نمایی از مسجدی در دوبی که بسیار تمیز و زیبا به نظر می رسید:

برج العرب:

سردر هتل آتلانتیس:

مارینا:

تور دبی خور دوبی:

تور دبی

یکشنبه آخرین روزمون بود. بعد از صبحونه رفتیم گرین هاوس که یه میدون تا هتل مون فاصله داشت. جنس هاش خوب بود و قیمت هاش عالی. سوغاتی هامون رو از اون جا خریدیم. وقت زیادی نداشتیم که توش بگردیم. فقط ۱ ساعت. ساعت ۱۰.۵ باید هتل میبودیم برای تور وایلد وادی که پارک آبیه. نفری ۲۱۰ درهم بود هزینه اش. البته تور آکوا ونچر هتل آتلانتیس هم بود که ۲۳۰ درهم میشد. آکوا ونچر جدیدتره و تو هتل آتلانتیسه اما بازی های آبیش کم تر از وایلد وادیه. برای همین هم ما تصمیم گرفتیم بریم وایلد وادی. قبل از رفتن اتاق مون رو تحویل دادیم و ساک ها رو گذاشتیم انبار هتل تا عصر بیایم ببریمشون. وایلد وادی کلی بازی کردیم و خیلی خوش گذشت اما حسابی پوست مون سوخت .تور دبی : دم در ورودی بهمون ساعت دادن که شارژش کنیم برای هزینه هایی که ممکنه توی وایلد وادی داشته باشیم. همون اولش ۲۵ درهم برای کمد لباس کم میشد. نهارش هم نفری ۵۰-۶۰ درهم میشد اما واقعا خوشمزه بود. تا ۷ وایلد وادی بودیم و ۷.۵ رسیدیم هتل. ترانسفر هتل ساعت ۶.۵ رفته بود و ترافیک مزید علت شده بود برای دیر رسیدن ما. لیدر تور مون مرام گذاشت و با ماشین خودش ما رو رسوند فرودگاه. با ایران ایر برگشتیم و من در تعجبم که چرا این قدر کیفیت خدمات شون بد شده. فقط یک نوع غذا داشتند و اون هم به شدت بد. ساعت ۱ صبح دوشنبه رسیدیم فرودگاه امام خمینی و ماشین رو از پارکینگ برداشتیم و رفتیم خونه. هزینه ی پارکینگ شبی ۳ تومن بود و ۵۰۰ تومن هم ورودی پارکینگ. کلا ۱۲.۵ دادیم و این درحالی بود که اگه میخاستیم آزانس بگیریم هزینه مون ۶۰ تومن میشد حداقل.

سفر (تور دبی) بسیار خوبی بود و کلی هم خوش گذشت. خلاصه که جای همه تون خالی.